ΕΥΑΓΓΈΛΙΟΝ - EVANGELIUM - ÖRÖMHÍR

ΕΥΑΓΓΈΛΙΟΝ - EVANGELIUM - ÖRÖMHÍR
Az Atya akarata szerint a Szentlélektől fogant és az Istenszülő Szűz Máriától született Jézus Krisztus élete, halála, feltámadása és örökkévalósága Máté, Márk, Lukács és János evangéliuma szerint.

Az Eucharistia megalapítása

Miközben ettek, Jézus fogta a kenyeret, áldást mondott, megtörte, és odaadta tanítványainak e szavakkal:
»Vegyétek és egyétek, ez az én testem, mely értetek adatik!«

Aztán fogta a kelyhet, hálát adott és odaadta nekik ezekkel a szavakkal:
»Igyatok ebből mindnyájan, mert ez az én vérem, az új szövetségé, amely sokakért kiontatik a bűnök bocsánatára!«

»Ezt tegyétek az én emlékezetemre!«

»Vágyva vágytam arra, hogy elfogyasszam veletek ezt a húsvéti vacsorát, mielőtt szenvednék. Mert mondom nektek: többé nem eszem belőle, amíg be nem teljesedik az Isten országában. Mert mondom nektek: mostantól fogva nem iszom a szőlő terméséből, amíg el nem jön az Isten országa.«
(Mt 26,26-29; Mk 14,22-25; Lk 22,14-20)



Jézus azt felelte nekik: "Bizony, bizony mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz élet tibennetek. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem valóságos étel, és az én vérem valóságos ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, az bennem marad, és én őbenne. Amint engem küldött az élő Atya, és én az Atya által élek, úgy aki engem eszik, az is általam él." (Jn 6,53-57)