ΕΥΑΓΓΈΛΙΟΝ - EVANGELIUM - ÖRÖMHÍR

ΕΥΑΓΓΈΛΙΟΝ - EVANGELIUM - ÖRÖMHÍR
Az Atya akarata szerint a Szentlélektől fogant és az Istenszülő Szűz Máriától született Jézus Krisztus élete, halála, feltámadása és örökkévalósága Máté, Márk, Lukács és János evangéliuma szerint.

Az Istenszülő születése


És íme, az Úr angyala megállt előtte és így szólt hozzá: "Anna! Anna! Az Úr meghallgatta könyörgéseidet, fogansz majd és szülni fogsz, és beszélni fognak majd magvadról az egész földkerekségen.'' Mire Anna így válaszolt: "Ahogyan él az Úr az én Istenem, hogyha én szülni fogok akár a férfi, akár az asszony nemből valót, ajándékul ajánlom fel én őt az Úrnak, az én Istenemnek, és legyen az Úr szolgája életének minden napján.'' És íme odajött hozzá két angyal és azt mondották: "Íme, Joákim, a férjed, nyájával érkezik hozzád.'' Az Úr angyala ugyanis leszállt Joákimhoz és így szólt hozzá: "Joákim, Joákim! Az Úr, az Isten meghallgatta könyörgésedet, most hagyd el ezt a helyet! Íme, asszonyod, Anna foganni fog méhében".

Akkor elment Joákim, magához intette pásztorait ezen szavakkal: ,,Hozzatok ide nekem tíz szeplőtelen és hibátlan bárányt, ezek az én Uramé lesznek, és hozzatok ide tizenkét kövér borjút, ezek pedig a papságé és a főtanácsé lesznek, és száz kecskegidát is, ami pedig az egész népé lesz.'' És íme Joákim jött is nyájaival, Anna kint állt a kapuban és amint meglátta a közeledő Joákimot, elébe futott, a nyakába borult, és így szólt: ,,Most már tudom, hogy az Úr, az Isten szerfölött irgalmas hozzám, mert, íme özvegy voltam és már többé nem leszek az, magtalan voltam és foganok méhemben. És Joákim az első napot pihenéssel töltötte házában.

Másnap felajánlotta az adományait és ezt mondotta magában: ,,Ha az Úr, az Isten irgalmat gyakorol felettem, a főpap homloklemezét láthatóvá teszi előttem.'' Amint felajánlotta Joákim az ajándékokat, és meglátta a főpap homloklemezét, ahogy ő fölment az illatáldozati oltárhoz, és nem látott bűnt magában. És így szólt Joákim: ,,Most már tudom, hogy az Úr irgalmasságot gyakorolt velem és elengedte minden bűnömet.'' Majd lement az Úr templomából megigazultan, és visszatért otthonába. Akkor beteltek Anna hónapjai és a kilencedik hónapban szült. Így szólt a bábához: ,,Mit szültem?'' Az így válaszolt: ,,Leányt.'' Lelke igen megörvendezett ezen a napon, és pólyába csavarta őt. Majd letöltötte Anna tisztulásának napjait, táplálta gyermekét, és a Mária nevet adta neki.
(Jakab ősevangéliumából)

Ünnepe: Szeptember 8.